Va rog sa ma ajutati
Cristi si-a propus sa economiseasca in 2 luni o suma de bani egala cu pretul unei culegeri de matematica . in prima luna el a economisit 15 lei suma ce reprezinta 60% din pretul culegerii. Determinati suma de bani pe care trebuie sa o economiseasca cristi in a doua luna pentru o putea cumpara culegerea
Mersi

2

Răspunsuri

2014-09-14T15:57:23+03:00
60/100*x=15    x=1500/60    x=25 pretul acele culegeri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-14T16:01:43+03:00
Pentru a afla cat trebuie sa economiseasca in cea de-a doua luna trebuie mai intai  sa aflam pretul culegerii de matematica 

pentru asta facem ecuatia :

 \frac{60}{100}  ·x = 15 lei ⇒
⇒ 0,6 ·x = 15 lei ⇒x = 15 : 0,6=25 lei , deci pretul culegerii este de 25 lei

In prima luna Cristi a economisit 15 lei , deci in cea de-a doua mai trebuie sa economiseasca  25 lei- 15lei =10 lei
1 5 1