1.aflati 2 numere naturale stiind ca suma lor este 2011 iar diferenta lor este 625 . 2.diferenta a 2 numere naturale este 332 iar unul este de 5 ori mai mic decit celalalt aflati produsul celor 2 numere.
3.aflati 2 numere naturale consecutive stiind ca suma lor este 135 .
4.aflati 2 numere naturale pare consecutive stiind ca suma lor este 154.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-14T07:52:42+03:00
1. a + b = 2011; a - b = 625 => 2a = 2011 + 625 => 2a = 2636 => a = 2636 / 2 => a = 1318 => b = 2011 - 1318 => b = 693;

2. x - y = 332; y = x / 5 => x = 5y => 5y - y = 332 => 4y = 332 => y = 332 / 4 => y = 84 => x = 420;

3. m + ( m + 1 ) = 135 => 2m = 134 => m = 134 / 2 => m = 67 => m +1 = 68;

4. 2k + ( 2k + 2 ) = 154 => 4k = 152 => 2k = 152 / 2 => 2k = 76 => 2k  + 2 = 78.

Bafta!
2014-09-14T08:21:46+03:00
A+b =2011
a-b=625
________

ii  reprezentam pe B si pe A  in segmenti
A -------B----------   
B -------B----------  

pe A il transformi in B  si :

1b + 2b -625 =2011 
3b = 2011 -625 
3b= 1386                                         
b=1386 : 3
 b=462  =>  a+462 =2011
             =>  462-a= 625
a+462 =2011
a=2011-462
a=1549

a-b=625
1549-462=625


VF:    /1549 -462=625
         \ 1549 +462 =2011