Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-13T21:08:22+03:00
X-pretul benzinei

10% din x= 10/100 * x= 1/10 * x= x/10 -scumpirea

x+x/10=(10x+x)/10=   11x/10 -noul pret

p% din 11x/10= x

p/100 * 11x/10=x

p/100= x/11x/10

p/100=x *10/11x

p/100=10/11

p=100*10/11

p=1000/11

p=90,90%
Stai putin ca nu am inteles ceva . S-a scumpit cu 10 % si trebuie sa se ieftineasca cu 90, 90% ca sa ajunga la pretul initial ? ( fara suparare )
da, pentru ca noul pret devine 11x/10 fata de x pretul initial.
2014-09-14T00:24:05+03:00
X + 10/100 = x + 1/10 este pretul benzinei dupa scumpire
p/100* (x + 1/10) = x
p/100 * 11x/10 = x
p/100 = 10x : 11x
p/100 = 10/11
p = 10/11 * 100
p = 1000/11
p = 90,90 %

1 3 1