Am nevoie de doua rezolvari,la doua probleme:
1)Un calator are de facut un drum.In prima zi merge o distanta de patru ori mai mica decat drumul,a doua zi merge o distanta de trei ori mai mica decat mai avea de mers,atreia zi jumatate din ce ii ramasese,iar in a patra zi 50 km.Care e lungimea drumului.

2)Mircea isi propune ca in vacanta de iarna sa rezolve la matemaica cele 120 de exercitii asfel:in fiecarezi,incepand cu a doua zi,cu doua exercitii mai multe decat in ziua precedenta.Care este cel maimic numar de exercitii pe care trebuie sa le rezolve Mircea in rima zi de vacanta,asfel incat sa-si termine tema in a cincea zi.

Multumesc!!

2

Răspunsuri

2014-09-12T18:25:17+03:00
 1/4 prima zi
1/3 din rest=1/4 din drum a 2 a zi
1/2 din rest=1/4 din drum a 3 a zi
ultima 50 km
D=50.4=200 km

2)a+a+2+a+4+a+6+a+8=120
5a=120-20
a=20 este cel mai mic numar de exercitii

1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-12T18:28:13+03:00
2.x exercitii in prima zi
ziua 2 : x+2
ziua 3 x+4
ziua 4 x+6
ziua 5 x+8
5x+20=120
5x=100 x=20 

1.D=drum 
prima zi: D* 1/4
deci rămâne:D-D/4=4D/4-D*4=D*3/4
a doua zi:D*3/4*1/3=D*1/4
deci rămâne D*3/4-D*1/4=D*2/4=D*1/2
a treia zi a mers :D*1/2*1/2=D*1/4
A rams pt a patra zi D*1/2-D*1/4=D*2/4-D*1/4=D*1/4=50km
in a patra zi a mers D*1/4=50km
 in fiecare zi a mers D*1/4=50km
Deci lungimea drumului este 4*50=200 km
2 5 2