Răspunsuri

2014-09-12T16:10:49+03:00
1.Indicativ:
Prezent:eu lucrez,tu lucrezi,el/ea lucreaza,noi lucram,voi lucrati,ei/ele lucreaza
             eu plec,tu pleci,el/ea,pleaca,noi plecam,voi plecati,ei/ele pleaca
Trecut:
Imperfect:eu lucram,tu lucrai,el/ea lucra,noi lucram,voi lucrati,ei/ele lucrau
               eu plecam,tu plecai,el/ea pleca,noi plecam,voi plecati,ei/ele plecau
Perfect simple:eu lucrai,tu lucrasi,el lucra,noi lucraram,voi lucrarati,ei ele lucrara
                     eu plecai.tu plicasi,...
Perfect compus:eu am lucrat,tu ai lucrat,el/ea a lucrat,noi am lucrat.voi ati lucrat,ei ele au lucrat.
                         eu am plecat,tu ai plecat,....
Mai mult ca perfectu:eu lucrasem,tu lucrasesi,el/ea lucrase,noi lucraseram,voi lucaserati,ei /ele lucrasera
                               eu plecasem,tu plecasesi...
Viitorul: eu voi lucra,tu vei,lucra,el/ea va lucra,noi vom lucra,voi veti lucra,ei/ele vor lucra.
             eu voi pleca,tu vei pleca,...
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-12T16:23:59+03:00
A LUCRA
  * PREZENT= eU=LUCREZ
                       TU=LUCREZI
                       EA/EL  = LUCREAZA
                       NOI=LUCRAM
                       VOI=LUCRATI
                       EI/ELE=LUCREAZA
* PERFECT=EU=AM LUCRAT
                   TU=AI LUCRAT
                 EL/EA=A LUCRAT
               NOI=AM LUCRAT
               VOI= ATI LUCRAT
             ELE/EAI= AU LUCRAT
* PERFECT SIMPLU= EU = LUCRASEI
                                 TU=LUCRASESI
                                 EL/EA=LUCRASE
                                 NOI=LUCRASERAM
                                 VOI =LUCRASERATI
                               ELE/EI= LUCRASERA
*MAI MULT CA PERFECTU= EU=LUCRASESEM
                                         TU=LUCRASESESI
                                          EL/EA=LUCRASESE
                                         NOI=LUCRASESERAM
                                       VOI LUCRASESERASI
                                     ELE/EI=LUCRASESERA
*VITOR SIMPLU=EU=VOI LUCRA
                           TU=VEI LUCRA
                            EL/EA =VA LUCRA
                           NOI =VOM LUCRA
                           VOI=VETI LUCRA
                         ELE /EI=VOR LUCRA
*VITOR ANTERIOR=EU =VOI FI LUCRAT
                             TU=VEI FI LUCRAT
                              NOI=VOM FI LUCRAT
                             VOI=VETI FI LUCRAT
                           ELE/EI=VOR FI LUCRAT
    
1 5 1