Media aritmetică ponderată:
, unde a1, a2, ..., an
Media ponderata a n numere reale este egala cu suma produselor dintre ponderi si numere impartita la suma ponderilor.

mp=p1⋅a1+p2⋅a2…pn⋅anp1+p2+⋯+pn
unde a1…an∈R sunt numerele reale a caror medie vrem sa o aflam si p1…pn∈R sunt ponderile ( n∈N∗ )

Răspunsuri

2014-09-12T16:02:55+03:00
Pentru asta trebuie sa cunosti numerele si ponderea lor.
formula este
Mp=(a1p1+a2p2+..........+anpn):(p1+p2+........+pn)
unde
a1,a2,...............-sunt numerele
p1,p2.................-ponderea 

2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-12T16:05:35+03:00
Daca  p_{1} ,p_{2},...  p_{k} sunt respectiv ponderele numerelor  x_{1},x_{2},... x_{k} , atunci:
Mp= \frac{ x_{1}p _{1}+ x_{2} p _{2}+...+ x_{k}  p _{k}   }{p _{1}+p _{1} +...+p _{k}  }