1.Pe malul carui fluviu a fost ridicat Babilonul si numiti celalalt fluviu care margineste Mesopotamia.
2.In Orient, indatoririle Principale ale regelui erau de ordin .............. .El era mare ............. ,administra ................ , se ingrijea indeisebit de constructia si intretinerea canalelor si a digurilor, era si ........... suprem, dar si sef .......... suprem.
3.In ce consta libertatea atenienilor?
4.Cum se numeste regimul politic?
5.Care a fost pozitia Senatului im viata politica din timpul republicii romane.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-13T01:18:36+03:00
1. Babilonul ridicat pe fluviul Eufrat, celalalt fluvi se numeste Tigru
2. In Orient, indatoririle Principale ale regelui erau de ordin .politic si militar. .El era mare .preot ,administra economia statului, se ingrijea indeisebit de constructia si intretinerea canalelor si a digurilor, era si comandant suprem, dar si sef politic. suprem.
3.In ce consta libertatea atenienilor? :  puteau vota, aveau organe repezentative care erau alese prin vot, functiile politice erau platite de stat
4.Cum se numeste regimul politic?  care regim politic???
5.Care a fost pozitia Senatului im viata politica din timpul republicii romane.  Senatul s a dorit a fi un instrument politic de conducere a statului prin insumarea opiniei si intereselor patricienilor; era o institutie care urmarea ca puterea sa nu se concentreze in mainile unei singure persoane.
2014-09-13T09:58:49+03:00
4.Cum se numeste regimul politic?
In Antichitate,nu era stabilit un regim politic stabil ca in Secolul 19'-20' si poate chiar si astazi (totalitar-nazism,comunism,democratic).Si in Antichitate nu era regim,era un mod de a intretne in mod politic,economic,social si militar teritoriul,vorbind in general de alte popoare din acea Era.Mai ales Grecia si Babilonul.Se stie ca inca din Antichitate ramurile democratiei au luat nastere ,pentru ca asa cum stii si tu,democratia este in greaca (demo=puterea,cratos=poporului) puterea poporului.De aici rezulta faptul ca la punctul 3 ,libertatea atenienilor consta in posedarea drepturilor si a libertatii,o lege nescrisa,adevarata si afirmativa.
Deci poti spune ca in Antichitate exista o ramura democratica ,dar intr-un fel si un sistem monarhic.Daca regele/liderul murea (in lupta,de batranete etc.) conducerea cadea fiului sau,dar daca nu avea un fu,trebuia sa-i cedeze conducerea unui "servant",unui membru din Senat sau chiar unei persoane speciale.
Daca poporul nu era de acord,aveau puterea de a-si face parti politice,ca si astazi partidele politice.Insa pe atunci,nu era ca si astazi...Nu cei din Senat faceau partile,ci poporul ,mai mult din alte orase.Asa cum stii ca a pornit razboiul Peloponesian,un razboi civil in Grecia.Daca ai vazut filmul "Troia",iti vei da seama de ce purtau si spartanii si troienii armuri de soldati eleni.

PS daca regele murea, nu mereu fiul ii urma la tron; dupa inlaturarea regalitatii in Roma antica si instaurarea REPUBLICII, conducerea a fost preluata de patriciat (nobilii romani) care au infiintat Senatul roman ca for de conducere al statului. Ulterior, de a lungul secolelor, puterea politica si militara a fost acaparata de un mic grup de senatori care in urma coruperii clasei politice a dus la aparitia institutiei imperiale: I a fost Cezar, II Augustus, III Tiberius ...