Suma a doua numere naturale este 123.Daca la primul numar se adauga 83,iar la al doilea 49 ,atunci primul numar va fi de 2 ori mai mare decat al doilea . Aflati cele doua numere. Prin metoda figurativa cl a 4 a.Un numar trebuie sa fie 87, iar altul 36acesta trebuie sa fie rezultatul.

2

Răspunsuri

2014-02-12T21:54:18+02:00
A + b =123
a + 83 = (b + 49 ) x 2= 2b + 98 / scadem 83 din ambele relatii
a = 2b + 15
INLOCUIM :
2b + 15 + b = 3b + 15 = 123 
3b = 123 - 15 = 108
b = 108 : 3 = 36
a = 36 x 2 + 15 = 72  + 15 = 87

Sunt a V-a si am facut cu aceasta metoda deoarece am vrut sa o exersez .....


Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-12T22:03:45+02:00
Suma a doua nr. 123
I nr.          |___|___|+ 83
al II-lea nr |___|+49
presupunem ca toate cele 3 segmente sunt egale: 123+83+49= 255
aflam un segment  255:3=85
aflam al II-lea nr.  85- 49=36
aflam al doilea nr  123- 36=87

1 5 1