Pretul Unei Biciclete Se Mareste Cu 20%.Dupa Un Timp Biciccleta Se Scumpeste Din Nou cu 10%,Ajungand Sa Coste 264 Lei.Determinati Pretul Initial Al Bicicletei. Da-ti Raspunsul Sau Contactati-ma La Mess (luizacristina450)

2

Răspunsuri

2014-02-12T21:00:16+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X-pretul bicicletei
aflam cu cat s-a marit pretul
x+20/100*x
x+x/5 aducem la acelasi numitor
5x+x supra 5=6x/5 (noul pret)
aflam cu cat s-a scumpit
6x/5+10/100*6x/5
6x/5+3x/25 aducem la acelasi numitor
30x+3x supra 25=33x/25
33x/25=264
x=264*25 supra 33
x=8*25
x=200
10 4 10
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-12T21:02:23+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
(x +  \frac{20}{100}x ) pretul dupa scumpirea de 20%

(x +  \frac{20}{100}x ) +  \frac{10}{100} (x +  \frac{20}{100}x ) - pretul dupa scumpirea de 10%

(x +  \frac{20}{100}x ) +  \frac{10}{100} (x +  \frac{20}{100}x ) = 264

(x + \frac{x}{5}) +  \frac{x + \frac{x}{5}}{10} =264   /·10

10x + 2x + x +  \frac{x}{5} = 2640

13x +  \frac{x}{5} = 2640    /·5

65x + x = 13200

66x = 13200

x=200
15 4 15