Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-11T10:23:10+03:00
X - pret initial

x+10x/100= A (A este noul pret dupa scumpire)

A-10A/100=495   amplificam cu 100
100A-10A=49500
90A=49500
A=49500:90
A=550

Il inlocuim pe A in prima ecuatie

x+10x/100=550  Amplificam cu 100
100x+10x=55000
110x=55000
x=55000:110
x=550
Nu am complicat nimic, iar pretul final corect e 500 nu 550
Reverifica si corecteaza
550*1,1*0,9=544,5 nu 495... e o chestie simpla de scumpire si ieftinire...
pe bune ca e o chestie simpla???? Da, am gresit fix la final, la impartire, e 500
Foarte simpla, e important ca ai realizat si corectezi.
  • Utilizator Brainly
2014-09-11T11:53:34+03:00
Dupa o scumpire cu 10% produsul nostru va fi
P+P*10%= P+P*10/100=P*11/100=P*1,1

Dupa ieftinirea cu 10% produsul nostru va fi:
(P*1,1)  -  (P*1,1)*10%=
=P*11/100  -    P*11/100*10/100=
=P*(1100-110)/10000=
=P*990/10000=
=P*99/1000=495

⇒P=495*1000:99
P=500 Roni este pretul initial al produsului