Răspunsuri

2014-09-10T21:36:45+03:00


% O = mO / M ×100    ⇒ M = mO·100 / (%O) =( 4×16×100) /20,25 = 316

M =12·(n+2) + 1·(2n+5) + 4·16 +32 + 23 = 14n + 148 = 316 ⇒ 14n = 168 ⇒ n = 12  ⇒  formula detergentului este: CH3-(CH2)12-(CH2)-OSO3Na  ⇒   ⇒nr. atomi de C din molecula =  14

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-10T21:40:40+03:00
%O = masa oxigen/masa detergent * 100
masa detergent =  64/20,25 * 100 = 316 g
CH3-(CH2)n-CH2-OSO3Na => masa detergent = 15+14n+14+16+32+3*16+23=148+14n
14n+148=316=>14n=168=>n=12=>CH3 - (CH2)12 - CH2 - OSO3Na
Nr total atomi de C = 1+12+1 = 14 atomi
1 5 1