Răspunsuri

2014-09-10T19:40:28+03:00
1.-i Predicat nominal;te cuprinde si te lasa-ambele predicate verbale;ajungi ,zici-predicate verbale;a fost-PN; este-PN;invata,sa traiesti-PV;se duce-PV;sa poti-PN;s-a pierdut-PV
2.ajungi batrin,c-a fost furmoasa-adverb;(raspund la intrebarie cum?cand?unde,poti sa te orientezi dupa asta)
3.Copilaria -functia sintactica de st cazul nominativ
   poveste--functia sintactica st. cazul acuzativ
   in infinit-functia sintactica prep+st cazul acuzativ
4.Copilaria este cea mai frumoasa perioada a vietii de care-si aminteste cu drag omul matur. Locul unde lumea iti pare o poveste magica cu zane si monstri si unde bunicii sunt protectorii absoluti ai copilului care mai face din cand in cand cate-o traznaie.
Copilul traieste in lumea sa plina deveselie, de jocuri si lipsita de griji. Copilaria este cea mai frumoasa perioada din viata a unui coplil

P.S :Sper ca te-am ajutat si merit cel mai bun raspuns ,mi-am pierdut 30 de min. ca sa-ti rezolv lucrarea))


2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-10T19:50:06+03:00
1) 
-i o poveste= predicat nominal 
cuprinde, lasa= predicate verbale
ajungi batran= predicat nominal
zici= predicat verbal
a fost frumoasa= predicat nominal
a fost, nu mai este= predicat verbal 

invata, sa-ti traiesti= predicate verbale
se duce, n-ai sa poti, sa zici= predicate verbale
a fost frumoasa= predicat nominal 
s-a pierdut= predicat verbal. 

2) adverbe: apoi, atunci, azi, asa  rapid, 

3) copilaria= subiect, caz nominativ
o poveste= nume predicativ, caz nominativ 
copilaria= complement direct, caz acuzativ 
in infinit= complement circumstantial de loc, caz acuzativ. 

4)  copilaria-i o poveste- De nivel stilistic epitet, sintagma evidentiaza gingasia acestui moment al vietii, un moment care, ca fiecare poveste, este precedat de un final, dar totodata asemuirea a doua elemente diferite ale lumii se contracta datorita trairilor inimaginabile ale prezentului de candva care pot deveni cu usurinta momente ale altei povesti, cu pretendenti diferiti, si anume noi, copiii de altadata. 

cand s-a pierdut in infinit.- O hiperbola care tine sa evidentieze nerecunoasterea copilariei, moment consacrat in fiecare viata, de fiecare dintre noi si tipator la cer in ceea ce priveste faptul ca ea nu poate fi recuperata. 

5)    Fiecare gand, fiecare fior se rezuma amanuntit la copilarie.  
         Marile diferente dintre prezent si trecut ma fac sa realizez trecerea nestingherita a timpului care m-a marcat profund si care este, deasemenea,  este ireversibil. Deja posed sentimente de sfiala cu referire la acest subiect, in ciuda faptului ca inca ma pot considera un copil.  Indiferent de viitor, de care nu voi scapa  niciodata, indiferent de faza in care am ajuns, trecutul va ramane trecut, iar copilaria va fi in continoare cea mai frumoasa parte a trecutului. 
        Voi deschide candva o fila din viata si-mi voi aduce cu drag aminte de copilarie.

*o poti intitula: Dainuirea copilariei. 
2 5 2