Fiti atenti. Am numai note proaste la matematica , si as vrea sa invat incat sa iau macar si eu 6... si incerc sa invat din urma deci.. de ex : cum se rezolva asta : 21 supra radical din 3.

2
si sa-mi si explicati.. cam cum se rezolva.
Ok, presupunem ca radicalul este de ordin 2, deci 21/radical3 se poate amplifica cu radical din 3. Obtinem 21 radical din 3 / 3. Daca impartim numaratorul la numitor, obtinem 7 radical din 3 (21 se poate imparti la 3, cifra aflata la baza fractiei).

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-12T20:21:43+02:00
21/v3 rationalizezi cu v3  (v=radical)
21v5/v9
21v5/3 simplifici cu 3 ,21si 3=
7v5 acesta e rezultatul final
2014-02-12T20:25:47+02:00
21 supra v3 = rationalizezi cu v3  (v=radical)
si iti da --> 21v3 supra 3  asta e rezultatul