Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-10T16:30:58+03:00
Oglinzile sferice sunt calote de sfera, foarte bine lustruite, de obicei metalizate, care reflecta practic toata lumina ce cade asupa lor. Daca suprafata reflectanta este interiorul sferei, poarta numele de oglinda concava, iar daca este partea exterioara a sferei, poarta numele de oglinda convexa. Centrul sferei in care se inscrie calota poarta numele de centru de curbura, iar polul calotei ce constituie oglinda, se numeste varful oglinzii. Dreapta care trece prin centrul de curbura si prin varful oglinzii se numeste ax optic principal, spre deosebire de celelalte drepte care trec doar prin centrul de curbura al oglinzii si care se numesc axe optice secundare.
2 5 2
2014-09-10T16:39:13+03:00
Prin oglinda se intelege o suprafata de forma geometrica regulata cu proprietati reflectatoare puternice. In marea majoritate a  cazurilor aceasta suprafata este realizata prin depunerea unui strat metalic subtire, de argint, de mercur, sau de aluminiu, pe o suprafata de sticla bine slefuita si lustruita. Dupa forma  suprafetei, oglinzile se impart in plane si curbe. Oglinzile curbe pot fi sferice, parabolice sau cilindrice. Dupa cum suprafata reflectatoare este interioara sau exterioara , oglinzile curbe se numesc convace,  respectiv convexe.   O oglinda sferica este o portiune dintr-o suprafata sferica reflectatoare. Oglinzile sferice sunt de doua feluri:  -oglinzi concave , la care suprafata reflectatoare este partea interioara a sferei. -oglinzi convexe, la care sufprafata reflectatoare este partea exterioara a sferei.