Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-10T15:46:08+03:00
Rationalizeaza cu  \sqrt{13}+ \sqrt{18} si o sa ai formula cu  \sqrt{13}^{2}- \sqrt{18}^{2}=13-18 asta jos sub linie si sus 5( \sqrt{13}+ \sqrt{18} ) si 5 se simplifica cu -5 si o sa ai- (\sqrt{13}+ \sqrt{18})
3 4 3
2014-09-10T15:48:52+03:00
 5       
√13-√18 

= 5     
  √13- 3√2 , se rationalizeaza cu conjugata. (√13+3√2) 

       5(√13+3√2)              
  (√13- 3√2)(√13+3√2) 

5√13+ 15√2 
    (√13)² - (3√2)²

5(√13+3√2)    
    13- 18

 -  5(√13+3√2)    , se simplifica cu 5 
             5 
⇒ -(√13+3√2 )= -√13-3√2