Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-09T14:46:42+03:00
Figuri de stil:
- comparatie: "batran ca iarna"
- epitet: "duioaselor povesti"
- metafora: "Optzeci de ani îmi pare în lume c-am trait"
- metafora: "Aducerile-aminte pe suflet cad în picuri"
- comparatie: "Eu te string la piept averea-mi de-amor si frumuseti"
- epitet: "sarmanele vieti"
- enumerarea: "Să uit pe veci norocul ce-o clipa l-am avut,
Să uit cum dup-o clipa din bratele-mi te-ai smuls..."

Imagini artistice:
- vizuala: "singur langa foc" 
- vizuala: "S-atuncea dinainte-mi prin ceata parca treci,
                Cu ochii mari în lacrimi, cu mini subtiri si reci"
- vizuala: "prin ceata parca treci"
- auditiva: "cu degetele-i vantul loveste in feresti"
- auditivia: "parca-ai vrea a-mi spune ceva... apoi suspini..."
2014-09-09T14:48:14+03:00
 Figuri de stil 

-batran ca iarna : comparatie 
- cad in picuri:  epitet  verbal 
Cu degetele-i vintul : personificare 
 duioaselor povesti,- epitet simplu 
 - 
averea-mi de-amor si frumuseti- epitet dublu 

Imagini artistice 

sunt de tine si singur lângă foc,- imagine vizuala
Cu degetele-i vintul loveste în feresti,- imagine auditiva 
 apoi suspini...- imagine auditiva 
Ca sunt batrân ca iarna- imagine olfactiva 
Cu bratele-amindoua de gitul meu te-anini- imagine usor dinamica.