Răspunsuri

2014-09-09T12:31:50+03:00
Anotimpurile sunt Primavara,Vara ,Toamna ,Iarna

Primavara-vin pasarile calatoare,inmuguresc copaci,creste verdeata.
Vara-este foarte cald,soare,
Toamna-cad frunzele ,se usuca florile,culegem viile,porumbul,pleaca pasarile,
Iarna -ninge,este frig,Vine Craciunul
timpuri am zis nuanotimpurile ;)) timpurile verbuli ma refeream :))))))
nu anotimpurile :))
timpurile verbului
pai am inteles anotimpuri daca tu nu sti sa scri correct ce sa iti fac eu
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-09T13:00:17+03:00
Modurile personale:Modul indicativ
Timpul prezent:  eu scriu, tu scrii, el/ea scrie, noi scriem, voi scrieţi, ei/ele scriu.Timpul imperfect:   eu scriam, tu scriai, el/ea scria, noi scriam, voi scriaţi, ei/ele scriau.Perfect compus:  eu am scris, tu ai scris, el/ea a scris, noi am scris, voi aţi scris, ei/ele au scris. ( verbul " a avea " e auxiliar,astfel incat toate terminatiile se termina in " scris " 
Mai mult ca perfect: eu scrisesem, tu scrisesei, el/ea scrisese, noi scriseserăm, voi scriseserăţi, ei/ele scriseseră. - particula " se " Perfect simplu: eu scrisei, tu scriseşi, el/ea scrise, noi scriserăm, voi scriserăţi, ei/ele scriseră.Viitor I: eu voi scrie, tu vei scrie, el/ea va scrie, noi vom scrie, voi veţi scrie, ei/ele vor scrie.Viitor II: eu o sa scriu, tu o sa scrii, el/ea o sa scrie, noi o sa scriem, voi o sa scrieţi, ei/ele o sa scrie.
Viitor anterior :eu voi fi scris, tu vei fi scris, el/ea va fi scris, noi vom fi scris, voi veţi fi scris, ei/ele vor fi scris.Viitor popular:eu oi scrie, tu îi scrie, el/ea o scrie, noi om scrie, voi oţi scrie, ei/ele or scrie.

Modul conjunctiv- conjuctia " să "Timpul prezent: eu să scriu, tu să scrii, el/ea să scrie, noi să scriem, voi să scrieţi, ei/ele să scrie.Timpul perfect:eu să fi scris, tu să fi scris, el/ea să fi scris, noi să fi scris, voi să fi scris, ei/ele să fi scris.

Modul condiţional optativTimpul prezent: eu aş scrie, tu ai scrie, el/ea ar scrie, noi am scrie, voi aţi scrie, ei/ele ar scrie.

Timpul perfect: eu aş fi scris, tu ai fi scris, el/ea ar fi scris, noi am fi scris, voi aţi fi scris, ei/ele ar fi scris.

Modul imperativ-are forme doar pentru persoana a II-a singular si plural:tu scrie!, voi scrieţi!

 Modurile nepersonale:

Modul infinitiv. Este singurul mod nepersonal care are timp:prezent: a scrieperfect: a fi scris

Modul supin:de scris

Modul participiu:scris

Modul gerunziu:scriind

Modurile nepersonale nu se " muleaza " dupa persoana. Nu poti spune Eu scris.Dar poti spune " Eu am scris " dar aici e perfecr compus, nu mai e participiu, pentru ca am modificat forma.  Deci nu isi schimba forma dupa persoana, de aia li se spun moduri nepersonale :) sau neflexibile.
2 5 2