Răspunsuri

2014-09-06T18:05:36+03:00
Este cunoscut mai ales datorită romanelor sale așa-zise „pentru copii”, care au făcut de mult înconjurul lumii, find traduse în principalele limbi de circulație europeană.Cea mai importantă operă a lui, romanul-basm Poveste fără sfârșit, poate fi analizată din mai multe puncte de vedere; tema principală a cărții este importanța imaginației în viața individului dar întâlnim și o adevarată galerie a principalelor mituri ale civilizațiilor europene, și nu numai ale acestora. Textul următor se dorește a fi o expunere succintă a celor mai cunoscute teme și motive din romanul lui Ende, precum și o încercare de a stabili modelele mitologice pe care Ende le-a avut în vedere când a creat figurile care populează fascinantul univers al țării imaginare Fantàzia.Prozatorul german a purtat o asiduă corespondență cu scriitorul român Iordan Chimet.
5 4 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-06T18:13:48+03:00
Michael Ende (n. 12 noiembrie 1929 — d. 29 august 1995) a fost un scriitor german.Este cunoscut mai ales datorită romanelor sale așa-zise „pentru copii”, care au făcut de mult înconjurul lumii, find traduse în principalele limbi de circulație europeană.Cea mai importantă operă a lui, romanul-basm Poveste fără sfârșit, poate fi analizată din mai multe puncte de vedere; tema principală a cărții este importanța imaginației în viața individului dar întâlnim și o adevarată galerie a principalelor mituri ale civilizațiilor europene, și nu numai ale acestora. Textul următor se dorește a fi o expunere succintă a celor mai cunoscute teme și motive din romanul lui Ende, precum și o încercare de a stabili modelele mitologice pe care Ende le-a avut în vedere când a creat figurile care populează fascinantul univers al țării imaginare Fantàzia.Prozatorul german a purtat o asiduă corespondență cu scriitorul român Iordan Chimet.
7 4 7