1.Da exemple de corpuri care pot fi considerate puncte materiale in anumite conditii.
2.ce se numeste traiectorie?
3.cum se clasifica traiectoriile?da ex. de fiecare tip.
4.cum se clasifica miscarea mecanica in functie de traiectoriile parcurse de mobil.
5.defineste notiunile:"drum parcurs"de mobil si "deplasarea"mobilului.da 2/3 exepple
6.compara exemplele privind drumul parcurs si deplasarea mobilului in miscarea rectilinie si miscare curbilinie.formulteza concluzii.
7.ce se ia in consideeratie la achitarea taxei intr-un taxi:drumul parcurs sau deplasarea?
va rog frumos ajutatima am mare nevoie de un raspuns cumsecade

2

Răspunsuri

2014-09-05T21:40:45+03:00
1.Prin punct material subintelegem corpurile dimensiunile geometrice ale caruia sunt mai mici decit distanta dintre corp si punctul de observatie.
2.Traiectoria este un drum parcurs in spatiu de un oarecare corp material.
27 4 27
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-06T00:34:10+03:00
1 Orice mobil ( pasare, om, masinaa, vapor, tren, avion, etc) se poate considera un punct material daca intervalul in care se deplaseaza este mult mai mare ca el. Ex: pe calea ferata Targoviste – Bucuresti in localitatea Titu se gaseste un tren. Acesta va fi desenat ca un punct cu toate calitatile trenului: masa, viteza, impuls, energie. Deci e un punct material.
 2 Totalitatea punctelor prin care trece mobilul formeaza traiectoria lui. Aceasta se poate materializa, soseaua, calea ferata, urma lasata de sanie pe zapada, dara lasata de avion pe bolta cereasca, etc.
3 Traiectoriile sunt rectilinii (calea ferata, sau soseaua pe distante mici) si curbilinii (urma lasata de schior la slalom). In cadrul celor curbilinii, o categorie aparte este traiectoria circular (sub forma de cerc). 
 4  Miscarile mobilelor sunt rectilinii si curbilinii cu categoria speciala miscare circulara.
5 Drumul parcurs de mobil reprezinta spatial parcurs de mobil pe traiectorie indiferent de forma acesteia si se confunda cu ea. Ex o masina pleaca din fata blocului pana la gara si trece pe diferite strazi ca sa ajunga acolo. Drumul parcurs reprezinta suma lungimilor tuturor acestor strazi.
 6 Deplaasarea este un vector care are punctual de aplicatie in pumctul de plecare (fata blocului) si varful in punctul de sosire (gara). Deplasarea coincide cu drumul parcurs numai in miscarea rectilinie. In miscarea curbilinie drumul parcurs este un arc de cerc iar deplasarea este coarda care subintinde arcul.
7 Drumul parcurs. Daca pleci cu taxiul din fata casei, te plimbi prin oras si te lasa tot in fata casei, deplasarea este zero! Platesti drumul parcurs prin oras!
8 Succes!



104 4 104