Un elev a cheltuit 240 lei pentru un rucsac , un trening si carti.
Calculati ce suma a cheltuit pentru fiecare obiect , daca pentru ghiozdan a folosit 3 pe 8 din toata suma , pentru trening 4 pe 5 din rest , iar ultimii bani pentru carti

2

Răspunsuri

2014-09-05T14:38:42+03:00
3/8 x 240=90(lei  a platit pe ghiozdan)
240-90=150(restul)
4/5 x 150=120(lei a platit pe trening)
240-(90+120)=240-210
=30(lei a platit pe carti)
3/8 = 3 supra 8?
4/5 x 150=120 nu 70
iar pentru carti a platit 30
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-09-05T14:44:10+03:00
 \frac{3}{8} \ \ din 240=240:8*3=90\ \ lei\ \ ghiozdanul \\  \\ 240-90=150 \ \ lei \\  \\  \frac{4}{5} \ \ din\ \ 150=150:5*4=120\ \ lei\ \ trening \\  \\ 240-(90+120)=30\ \ lei\ \ [tex]cartile
Un automobil a parcurs o distanta in trei zile astfel:in prima zi a parcurs 7 pe 20 din drum , a doua zi a parcurs 1 pe 5 din distanta ramasa , iar a treia zi a parcurs restul de 624KM
a)Cati km are intreaga distanta
b)Cati km a parcurs automobilul a doua zi?