1.Subliniaza pronumele demonstrative din enunturile de mai jos sin noteaza , in casete, cazul si functia sintactica a acestora.
a.Cred ca te gandesti inca la aceea. ....................
b.La aflarea vestii,bucuria acestora a fost extraordinara. ....................
c.Am facut si eu exact ca acesta. ..................
d.Am citit un mesaj despre ceilalti nu despre ai nostri. .............
e.Am ajuns la aceia dimineata devreme. ....................
f.Pe aceia nu i-a intrebat de bilete controlorul. ......................
g.Acesta viseaza sa ajunga la parada de 10 Mai. ..................
h.Le voi spune si celorlalti ce s-a intamplat. ................
i.Este aceeasi, nu s-a schimbat deloc. ......................
2.Subliniaza adjectivele pronominale demonstrative din exnunturile de mai jos si noteaza in casete cazul si functia sintactica a acestora.
a.Geamantanul acesta era nou. .................
b.Am avut aceleasi emotii ca la spectacol. ...............
c.Celălalt coleg n-a mai venit cu noi in parc. ..................
3.Subliniaza formele corecte din enunturile urmatoare.
a.A venit si celalalt/celalant copil.
b.Aceeasi/Aceiasi baieti fac galagie la ora de istorie.
c.Am mers cu acelas/acelasi tren in care a fost Goe
d.Am aceeasi/aceiasi parere ca tine.
e.Ii dau baiatului acesta/acestuia o veste buna.Â
f.Le spun si fetelor astea/astora sectorul
g.Am ascultat rugamintea colegilor acestia/acestora.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-05T06:38:49+03:00
1.Subliniaza pronumele demonstrative din enunturile de mai jos sin noteaza , in casete, cazul si functia sintactica a acestora.

a.Cred ca te gandesti inca la aceea.                             A, complement
b.La aflarea vestii,bucuria acestora a fost extraordinara.  G, atribut 
d.Am citit un mesaj despre ceilalti nu despre ai nostri.   N, atribut  
e.Am ajuns la aceia dimineata devreme.                        A, complement 
f.Pe aceia nu i-a intrebat de bilete controlorul.                A, complement
g.Acesta viseaza sa ajunga la parada de 10 Mai.            N, subiect
h.Le voi spune si celorlalti ce s-a intamplat.                  D, complement
i.Este aceeasi, nu s-a schimbat deloc.                          A, complement

2.Subliniaza adjectivele pronominale demonstrative din exnunturile de mai jos si noteaza in casete cazul si functia sintactica a acestora. 

a.Geamantanul acesta era nou.                          N, atribut
b.Am avut aceleasi emotii ca la spectacol.          N, atribut 
c.Celălalt coleg n-a mai venit cu noi in parc.        N, atribut  

3.Subliniaza formele corecte din enunturile urmatoare.     

a.A venit si celalalt/celalant copil.
b.Aceeasi/Aceiasi baieti fac galagie la ora de istorie.
c.Am mers cu acelas/acelasi tren in care a fost Goe
d.Am aceeasi/aceiasi parere ca tine.
e.Ii dau baiatului acesta/acestuia o veste buna.Â
f.Le spun si fetelor astea/astora sectorul
g.Am ascultat rugamintea colegilor acestia/acestora.

2 5 2
2014-09-05T07:02:42+03:00
1. A) Aceea - caz Acuzativ, f.s. de complement indirect B) Acestora - caz Dativ, f.s. de complement indirect C) Acesta - caz Acuzativ, f.s. de complement circumstantial de mod D) Ceilalti - caz Acuzativ, f.s. de complement indirect E) Aceia - caz acuzativ, f.s. de complement circumstantial de loc F) Aceia - caz acuzativ, f.s. de complement direct G) Acesta - caz nominativ, f.s. subiect simplu H) Celorlalti - caz dativ, f.s. de complement indirect I) Aceeasi - caz nominativ, f.s. de subiect simplu 2. A) Aceleasi - caz acuzativ, f.s. de complement direct B) Celalalt - caz nominativ, f.s. de subiect simplu 3. A) Celalalt B) Aceiasi C) Acelasi D) Aceeasi E) Acestuia F) Astora G) Acestia
2 5 2