Ajutati-ma va rog cu aceasta problema: Bunicul le spune nepotilor; Am pentru voi 130 de nuci.Impartiti-le in doua,astfel incat partea mai mica,find marita de 4 ori,sa fie egala cu partea mai mare micsorata de 3 ori.Cum sa procedeze nepotii? Stiu e usoara,dar nu imi da rezultatul corect,care trebuie sa fie 10 si 120

2

Răspunsuri

2014-09-04T19:28:05+03:00
A *4 = b /3
a*4  ___/___/___/___/
b ___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/   12 seg.

a___/
b___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/___/  12seg
130 /13=10 
a =10
10 * 12 =120 
b =120


1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-04T19:30:00+03:00
A-partea unui nepot
b-partea celui de-al doilea
a+b=130  (1)
4a=b/3
⇒a=b/12
inlocuiesc in (1)
⇒ b/12+b=130
aduc la acelasi numitor
(b+12b)/12=130⇒ 13b=130*12⇒ b=130*12/13=120 si a= 130-120⇒ a=10
2 5 2