Răspunsuri

2014-09-04T17:25:22+03:00
Nu este o regula.                                                                                                          Folosim to do pentru activitati cum ar fi: she can't do anything(ea nu poate face nimic)    Folosim to make cand faci, construiesti ceva.: mom make a good coffe( mama face o cafea buna).
"nu este o regula" =))) cea mai buna gluma pe care-am auzit-o pe ziua de azi. normal ca exista o regula ^^
Eu nu folosesc una.
poate pentru ca te ajuta intuitia, si nu o faci la modul constient. dar nu toti au acest "feeling" pt ce suna bine si ce nu, asa ca trebuie sa invete si de ce e intr-un fel si nu altfel
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-04T17:51:21+03:00
Do si make sunt usor de confundat, ele fiind aproape sinonime (atat in engleza cat si in romana), dar fiecare are locul sau, si unul nu poate fi inlocuit cu celalalt, oricat de sinonime ar fi ele.
to do inseamna "sa faci ceva", sa indeplinesti o cerinta, o sarcina, sa rezolvi un exercitiu. 
de ex: I have to DO my homework. 
niciodata niciodata
nu vom spune I have to MAKE my homework.

to do inseamna a duce la capat o actiune, dar nu inseamna "a crea" ceva, asa cum este cazul lui <i>make</i>

to make inseamna a produce, a construi, a face ceva la sensul propriu (face un avion din hartie, face un dulap - cu sensul ca il construieste etc).  merge si atunci cand facem ceva cu mainile, sau cu mintea.
Bees make honey.  (la propriu, albinele fac miere)
The engineer made a new plan. (inginerul a facut, s-a gandit, la un nou plan)

so: to do= actiuni
to make=a construi, a crea
2 5 2