Răspunsuri

2014-09-04T17:12:18+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-04T23:57:44+03:00
Cu semnul "*" notez inmultirea.

Masa molara a metanului CH4(adica masa unui mol de metan) este 1*12 + 4*1 = 16(g/mol).
Deci masa unui kilomol de CH4 este 16(kg/kmol).

Stim ca intr-un mol de metan se gasesc un numar de molecule de metan egal cu numarul lui Avogadro, adica 6,023*10 la puterea 23 molecule de metan.

Asta inseamna ca intr-un kilomol de metan se vor gasi 6,023*10 la puterea 26 molecule de metan.

Atunci scriem o regula de trei simpla pentru a gasi masa unei molecule de metan CH4.

Daca 6,023*10 la puterea 26 molecule CH4 au masa de 16 kg CH4
Atunci 1(o) molecula CH4  va avea masa de x kg CH4

x = 1*16/(6,023*10 la puterea 26) = (2,6564834*10 la puterea (-26))(kg CH4).

Verifica si tu.




12 4 12