O suprafață de 300 ha este arată în trei zile astfel: în prima zi se ară 36% din suprafață, a doua zi 60% din rest,iar a treia zi restul.
a)Ce suprafață s-a arat în fiecare zi?
b)Ce procent din întreaga suprafață s-a arat în a doua zi?
c)Dar în cea de-a treia zi?

2

Răspunsuri

2014-09-04T16:34:40+03:00
E simplu
36% din 300=(36*300)/100=108 300-108=192 60% din 192=(60*192)/100=115.2 115.2+108=223.2 300-232.2=67.8

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-04T16:40:02+03:00
300 * 36/100=3 *36 =108 ha se ara in prima zi
300 -108 =192 ha rest
192 * 60/100 =11520/100 =115 ,20 ha se ara a doua zi
300 -108 - 115,20 =76,20 ha se ara a treia zi
c) 76,.20 * 100/300 = 7620/300 = 25,40 ha  procent s-a arat a 3-a zi 
b ) 115 ,20 * 100 /300 =38,4% procent s-a arat a 2-a zi

in a treia zi e 76,8 nu 76,2
si vezi ca la b ai incurcat borcanele :108 a arat prima zi
si la c ai incurcat suprafetele
mersi, acum e bine
la 10 ani probabil ai terminat clasa 5-a, nu?