Citeste fiecare dintre urmatoarele afirmatii si incercuieste litera A, daca o consideri adevarata, sau litera F, daca o consideri gresita. Scrie in spatiul rezervat afirmatia corecta.

1. A/F Verbele sa tac,pornesc,de spus,hotarand,a canta,ar vinte sun la poduri personale.

2. A/F Toate verbele din urmatoarea lista sunt la persoanala 1, numarul plural: vedeam, am vazut, vazui, vazusem, voi avea, vad.

3. A/F Urmatoarele verbe sunt la modul indicativ, timpul perfect compus: a decis, a rade, au descifra, am plecat.

4. A/F In propozitia Copilul privea pe geam. verbul este la modul indicatis, timpul perfect simplu.

5. A/F Formele verbului a aduna la timpul imperfect sunt: adunai, adunasi, aduna, adunaram, adunarati.

6. A/F Vorbele ridicasera, vorbisera, inchisesera, coborasera, avusesera sunt la timpul mai-mult-ca-perfect, persoana a III-a, numarul singular.

2

Răspunsuri

2014-09-03T16:31:10+03:00
1)F  sunt verbe la moduri nepersonale

2)F sunt la persoana 1, numarul plural si singular

3)A

4)F timpul imperfect

5)F  timpul perfect simplu

6)F numarul plural
Argumenteaza la cele cu F si spune varianca corecta..
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-03T16:35:37+03:00
1. Fals. Verbele la modurile personale sunt  urmatoarele : sa tac, pornesc, ar vinde. 

2. Fals. Verbele la pers1, plural sunt : vedeam, am vazut, vazusem. 

3.Adevarat 

4.  Fals. Verbul este scris la indicativ, imperfect 

5.  Fals. La timpul imperfect sunt doar verbele : adunai, aduna. 

6.  Fals. Verbele date sunt la mai mult ca perfect, persoana a3a, insa la numar plural. 
7 4 7