Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-02T21:35:37+03:00
Numerele rationale (Q) sunt cele naturale,intregi,fractiile si fractiile zecimale finite sau periodice (numerele cu virgula)
Numere irationale (I) sunt cele care nu sunt rationale,adica care au partea zecimala infinita si neperiodica (adica dupa virgula nu sunt cifre care sa se repete ,dar e un sir infinit de cifre) In fine,de obicei numere irationale sunt radicalii din numere care nu sunt patrate perfecte. exemple de nr. irationale: 1,2343534364434....(nu are perioada)  √2 √3 √15 π si multe altele.
Numerele rationale impreuna cu cele irationale formeaza multimea numerelor reale.Orice numar intalnit prin culegeri,manuale,etc. este numar real.
128 4 128
am vrut sa ti le explic eu, caci definitiile din manuale si de pe net sunt prea complicate si nu le vei folosi decat in exercitii complicate
Comentariul a fost şters
gata
mersi
ai inteles cat de cat? :)
2014-09-02T21:35:42+03:00
Ratia=fractie in limba greaca
deci numere rationale :numere care pot fii scirse ca fractii:
ex: 3 poat fii scris ca 3 supraa 1 deci e rational
sau 1,3 care poate fi scris ca 13 supra 10
36 3 36