Intr-o cutie sunt 481 de bile rosii, galbene si negre. Bile galbene sunt cu 36 mai multe decat bile rosii, iar bile negre sunt de 3 ori mai multe decat cele rosii. Cate bile sunt din fiecare culoare?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-11T20:40:09+02:00
G = 36 + r
n= 3x r
g+ n+ r =481
36+ r + 3 x r +r=481
36 + 5 x r = 481
5 x r =481 -36 = 445
r = 445 : 5 = 89
g=125
n=267
1 5 1
2014-02-11T20:48:22+02:00
X-nr de bile rosii
y-nr de bile galbene
z-nr de bile negre
x+y+z=481
y-36=x
y=36+x
z=3x
x+36+x+3x=481
5x=445
x=89  y=125  z=267
1 5 1