Construieste enunturi in care substantivul fluture sa indeplineasca , pe rand , urmatoarele functii sintactice: nume predicativ in cazul genitiv
atribut substantival genitival
complement direct in cazul acuzativ
complement direct in cazul dativ

2
Nume predicativ: Florile acestea sunt ale fluturelui.
Atribut substantival genitival:Florile fluturelui sunt roz.
Complement direct in Acuzativ:A omorat fluturele din pricina unei provocari.
Comlement indirect in Dativ:I-a oferit fluturelui adapost.

Răspunsuri

2014-09-02T15:41:00+03:00
Culorile frumoase sunt ale fluturelui.
Aripile fluturelui sunt vii colorate.
Am speriat fluturele.
scuze, dar n-am auzit de compl. direct in dativ, doar de in direct.
6 5 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-02T15:44:16+03:00
Nume predicativ în cazul genitiv: Cartea este a Mariei
Atribut substantival genitival: Acestea sunt faptele prietenilor tăi.
Complement direct în cazul acuzativ: Am văzut-o pe prietena mea în parc.
Complement indirect în cazul dativ: Mașina roșie îi aparține Alinei.
trebuia cu fluture :)) dar mersi oricum :)
Aaa, scuze n-am fost atentă la asta :)) Înlocuiește cuvintele cu fluture :D
asta am facut . multumesc mult . :3