Puteti sa imi spuneti despre cazuri si ce intrebari sa pun ( es subiect = cine ce )

2
OK?
asa
si intrebarile , de ele am mare nevoie
Cazurile
Nominativ-Cand subst exprima un subiect
Acuzativ - Exprima un atribut sau complement
Dativ - Complementul care raspunde doar la intrebarea cui ?
Genitiv- Atributul care raspunde doar la intrebarea Al /Ale/Ai /A cui ?
Vocativ - Nu are functie sintactica si este urmat de virgula
Ex : - Ana , vino aici
Ana : subst in cazul vocativ
Crystynel2013 ... poti sa imi dai rasp castigator? .. eu ti-am scris totul ca la carte

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-11T20:13:37+02:00
Pai in N : 1. SUBIECT ( CINE? )
               2. NUME PRED: ( CE SE SPUNE DESPRE SUBIECT? )
               3 APOZITIA ( INTARESTE SUBIECTUL)
in Ac. : Complement direct : ( pe cine? ce?)
           Complement indirect( pentru cine? pentru ce? de la cine ? de la ce? etc)
            Atribut in Ac : ( care ?ce fel de? )
             C.c de loc: ( unde? )
             C.c de mod : ( cum? )
             C.c de timp ( cand? )
             C de cauza ( cu ce cauza? din ce cauza)
             C de scop ( cu ce scop? )
in Dativ : c indirect ( cui? ) asta este cea mai importanta functie a comp indirect
            
in Genitiv : atrb genitival ( ai, al, ai, ale cui ?)
 in Vocativ: nu are fct sintactice              
            
2014-02-11T20:16:42+02:00
Cazurile
Nominativ-Cand subst exprima un subiect 
Acuzativ - Exprima un atribut sau complement 
Dativ - Complementul care raspunde doar la intrebarea cui ?
Genitiv- Atributul care raspunde doar la intrebarea Al /Ale/Ai /A cui ?
Vocativ - Nu are functie sintactica si este urmat de virgula
Ex : - Ana , vino aici
Ana : subst in cazul vocativ