Răspunsuri

2014-09-02T12:42:03+03:00
Diateza activa este verbul la forma lui normala , la orice timp, exemplu : Diana plimba catelul.
Diateza pasiva se formeaza cu ajutorul  verbului auxiliar ,, a fi" la orice timp si orice mod posibil + participiul verbului de conjugat. Ex : Catelul este plimbat de Diana.
In propozitia de mai sus ,, de Diana " este complement de agent si sta in cazul Ac.
Diateza reflexiva se formeaza cu  ajutorul unui pronume reflexiv. Ex. Diana se plimba cu catelul. In aceasta structura ,,se'' este pronume reflexiv.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-02T12:46:58+03:00
Diateza reflexiva. Exemplu : Eu ma duc la mare.
La diateza reflexiva trebuie sa ai neaparat pronume reflexiv !
Actiunea este facuta de mine si suportata de mine.


Diateza pasiva

Exemplu : Caietul este scris.
In exemplul de sus se simte complementul de agent (de catre cineva)

Diateza activa.
exemplu: Mananc. Actiunea este facuta si suportata de mine, nu de altcineva.

1 5 1