Radu si Alexandra au impreuna 11 lei. Ei hotarasc sa cumpere impreuna o carte participand cu sume egale de bani. Radu este nevoit se imprumute de la Alexandra 1 leu,iar dupa cumpararea cartii Alexandra ramane cu 5 lei. Aflati pretul cartii. Ceti lei a avut Alexandra initial ?

La numerotarea paginilor unei carti cifra 0 a fost folosita de 39 de ori.Cate pagini are cartea?

Daca a × b + a × c = 36 si b = c= 9, atunci determinati numarul natural a.

2

Răspunsuri

2014-09-02T00:27:25+03:00
A × (b+c) = 36
a × 9 = 36
a = 36/9
a = 4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-02T00:33:56+03:00
Daca au 11 lei impreuna,si ii mai raman 5 lei,inseamna ca au dat 6 lei pe carte,dintre care 4 lei ai fetei si 2 lei ai baiatului(el a imprumutat 1 leu ca sa dea fiecare 3 lei).Deci fata a avut 9 lei initial,iar baiatul 2 lei.
Cartea are 210 pagini(presupunand ca nu e numerotata de la 0,ci de la 3/4/5 ca maj. cartilor)
a*9+a*9=36 18a=36 a=2
Nu, iti multumesc eu.
multumesc
cartea are 208 pg cu 210
Asa e CORECT: Pornind de la 10 pana la 100 (inclusiv),0 apare de 11 ori. De la 101 pana la 110, apare de 10 ori. De la 120 pana la 200 apare de 10 ori.Iar de la 201 pana la 208 ,mai apare de inca 8 ori. In total,39 de aparitii si 208 pagini
pentru ca cifrele 100 si 200 au cate 2 zerouri