Răspunsuri

2014-02-11T19:35:04+02:00
Se asaza inintea unui substantiv sau pronume in G, inaintea unui adjectiv posesiv sau a unui numeral ordinal si leaga, de obicei, numele obiectului posedat de cel al posesorului; se numeste posesiv, deoarece indica posesia (apartenanta) si genitival deoarece intra in componenta intrebarii genitivului
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-11T19:35:15+02:00
Articolul posesiv sau genitival insoteste un substantiv ori un pronume la genitiv sau intra in componenta pronumelor posesive si a numeralelor ordinale: al colegului, al lui¸ al sau, aldoilea. Denumirea ‘posesiv’ vine de la faptul ca, in majoritatea cazurilor, acest articol preceda un substantiv sau un pronume cu functia de atribut, care indica pe posesorul unui obiect: è caiet                 al colegului                  ;                       caiet                 al sau.obiectul posedat      posesorul obiectului ‘caiet’                        obiectul posedat      posesorul obiectului ‘caiet’ .
Articolul posesiv care preceda un substantiv sau un pronume cu functia de atribut se acorda in gen si numar cu substantivul determinat de atribut, nu cu substantivul sau pronumele la genitiv. Acest acord se poate observa mai bine cand genul sau numarul substantivului la genitiv este altul decat al substantivului determinat.