Fie ABCD un paralelogram in care AC perpendicular pe AD. Daca CD=18 cm si m

2
Este completa
ce trebuie sa aflam?
Scz acum am vazut ca nu mi.a scris tot
scrie tot
Problema este asa. Fie ABCD un paralelogram in care AC perpendicular pe AD. Daca CD=18 cm si m<BCD=120° calculati aria paralelogramului

Răspunsuri

2014-09-01T13:50:51+03:00
Asa mai da . Deci

daca unghiul BCD are 120 grade si unghiul BAD  va avea tot 120 => (ABCD e paralelogram)
unghiurile BAC si ACD vor avea cate 30grade (120-90)
in triunghiul dreptunghic CAD avem un unghi de 30grade, deci cateta opusa AD va fi jumatate din ipotenuza: AD=DC supra 2=18 supra 2=9
in acelasi triunghi aplicam Pitagora pentru a afla AC: AC²=DC²-AD², AC=9√3
aria triunghiului CAD este AC*AD/2=9√3*9/2
triughiurile CAD si ACB sunt congruente
aria paralelogramului va fi 2 * 9√3*9/2=81√3

Sper ca ai inteles !
3 5 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-01T14:06:45+03:00
 ABCD paralelogram 
mas <C=mas <A=120°
 CD=AB=18cm 
AC 
⊥ AD. 

mas <B=mas <D=    360-(120+120) 
                                            2 
mas  <B=mas <D=60° 
avemΔ DAC dreptunghic in A 
mas <D=60° ⇒ mas <ACD=30° ⇒ AD=DC:2⇒AD=9cm. 

 AC²=18²-9²
AC²= 9√3cm 

ArieΔDAC=ArieΔACD  
9√3·9   = 81√3      
        2            2 

Aria ABCD= 2·81√3 
                           2 
A= 81√3 cm² 

5 4 5