1.Precizeaza cazul cuvintelor:''importanta,acestei,fractiuni,uriasa'' din enuntul:Importanta acestei fractiuni minuscule este uriasa.

2.Scrie f.s a cuvintelor:multe,rauri,batrane din enuntul:Multe rauri sunt batrane

3.In fraza ''In timp raurile pot sa erodeze muntii si sa transporte materialul spre mare.''ultimele 2 propozitii sunt:
a.coordonate prin juxtapunere
b.subordonate
c.coordonate prin jonctiune

6.Alcatuieste o fraza care sa contina o propozitie subordonata atribuitiva,introdusa prin conjunctia subornonatoare ca

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-01T11:15:38+03:00
1. Importanta- caz acuzativ
    Acestei- caz acuzativ
    Fractiuni- caz acuzativ
    Uriasa- caz acuzativ
2. Multe- F.S. de complement indirect, caz dativ.
    Rauri- F.S. de subiect simplu, caz nominativ
    Batrane- F.S. de complement circumstantial de mod, caz acuzativ
3. B
6. Nu si-a pus niciodata intrebarea / daca fiecare lucru are un rost.
Sper ca te-am ajutat. Succes !
6 2 6
2014-09-01T14:01:38+03:00
1) importanta=cazul nominativ

acestei=caz nominativ

fractiuni= caz genitiv

uriasa=caz nominativ

2)multe=atribut adjectival

rauri=fs subiect simplu

batrane=nume predicativ 

3)b)subordonate

4)Ideea /1-PP ca nu va veni/2-AT ne intrista/1-PP
2 3 2