Mentioneaza timpul verbelor la conditional-optativ din frazele de mai jos
a. Mânca-te-ar necazul să te mănânce !
b.Venire-ai inapoi când te-aș chema eu !


2: Incercuieste predicatul nominal din textul de mai jos

Daca ar fi fost treaz, l-ar fi rugat sa-i traga putin palaria pe ochi si ar fi atipit macar o clipa.Descoperise ca atunci cand dormi visezi tot felul de nazdravanii,De exemplu, noaptea trecuta, numai cat atipise putin, s-a visat zburand,Ehei, daca ar putea sa zboare, ar urca pana la prietenul lui nourasul! Acesta, de parca i-ar fi auzit dorinta, i-a zambit,Omul de zapada a zambit si el fericit.


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-01T09:19:50+03:00
1)a) ar manca ->timp prezent

b)as chema-> timp prezent

2) ar fi fost treaz -> predicat nominal
2 5 2
2014-09-01T10:23:46+03:00
A) ar manca=timp prezent b) as chema=timp prezent c)ar fi fost treaza=predicat
 nominal