Va rog ajutati-ma la cele doua exerciti din imagine multumesc mult va implor ajutati-ma

2
va implor
La ex. 12, ecuatiile de gradul 2 sunt reductibile la gradul 1.
va rog eu vreau rezolvarile complete nu sa-mi ziceti ceva de ajutor va implor
faceti poza la foaie si trimiteti-mi

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-31T18:48:13+03:00
11. a) 4x+12-7x=10-5x+17
          12-3x=27-5x⇒ 5x-3x=27-12⇒ 2x=15 ⇒ x=15/2
      b) 5x-7x-7=9-6x
        -2x-2=9-6x ⇒ 6x-2x=9+2⇒ 4x=11 ⇒ x=11/4
      c)2x+6+5-10x=2-x-3x-3
         -8x+11= -1-4x ⇒11+1=8x-4x⇒ 12=4x⇒ x=12:4⇒ x=3
     d) 3x+12 -10x -5=3x+12- 12x -18
        7- 7x= -9x- 6⇒ 9x-7x=-6-7⇒ 2x=-13⇒ x= -13/2

12. a)4x^2+4x+1-3(x^2-x+3x-3)=x^2-4x+4+3
         4x^2+4x+1-3(x^2+2x-3)=x^2-4x+7
         4x^2+4x+1-3x^2-6x+9=x^2-4x+7
         x^2-2x+10=x^2-4x+7
        10-2x=7-4x⇒ 4x-2x=7-10⇒ 2x= -3 ⇒ x= - 3/2
    b) 9x^2-6x+1 - 5 (x^2-9)=4x^2+4x+1+35
        9x^2-6x+1-5x^2+45=4x^2+4x+36
        4x^2-6x+46=4x^2+4x+36
        46-36=4x+6x⇒ 10=10x⇒ x=1
   c) x^2-6x+9+x^2+3x-5x-15=2(x^2-1)- 20
      2x^2-8x-6=2x^2-2-20
      -8x-6= -22⇒22-6=8x⇒ 16=8x⇒ x=2
      
1 5 1
2014-08-31T19:00:19+03:00
11. A) 4x + 12 - 7 x = 10 - 5x + 17
- 3x + 5x = 27 - 12
2x = 15
x = 15/2 sau 7 si 1/2
b) 5x - 7x - 7 = 9 - 6x
- 2x + 6 x = 9 + 7
4x = 16
x = 16/4
x = 4
c) 2x + 6 + 5 - 10x = 2 - x - 3x - 3
2x - 10x + 3x + x= - 1 - 11
- 4x = - 12
x = 12/4
x = 3
d) 3x + 12 - 10x - 5 = 4x + 12 - 12x  - 18
-7x + 8x = - 7 - 6
x = - 13
12. a) 4x² + 4x + 1  - 3(x² - x + 3x - 3) = x² - 4x + 4 + 3
4x² + 4x + 1 - 3x² + 3x- 9x + 9 - x² + 4x = 7
2x = - 10 + 7
2x = - 3
x = - 3/2 sau 1si 1/2
b) 9x² - 6x + 1 - 5 (x² - 3x + 3x - 9) = 4x² + 4x + 1 + 35
9x² - 6x - 5x² + 15x + 1 + 45 = 4x² + 4x + 36
9x² - 5x² - 4x² + 9x - 4x = 36 - 46
5x = - 10
x = - 10/5
x = - 1
c) x² - 6x + 9 + x² + 3x - 5x - 15 = 2 (x² + x - x - 1) - 20
2x² - 8x - 6  = 2 x² + 2x - 2x - 2 - 20
- 8x = - 22 + 6
- 8x = - 16
x = 16/8
x = 2
1 4 1