Subliniaza cu o linie verbele la modul conjunctiv,timpul prezent, si cu doua linii pe cele la conjunctiv ,timpul perfect
1
A. Mihaela vrea sa mearga la patinoar.
B. Alexandru nu imprumuta schiurile de la bunicul, sa-i fi dat orice
C. Sa fi invatat mai mult, luam nota buna
D. Nina nu stia sa deseneze si dorea sa urmeze un curs de specialitate
E. Sa ma fi chemat la ziua ta, as fi venit sa petrecem evenimentul impreuna.
F. Sa fi inteles, ar fi dat un raspuns.

2
Grupeaza verbele la modul conditional-optativ in functie de timpul la care se afla
conditional-optativ,prezent .....................................
conditional-optativ, perfect ....................................

Daca ar fi fost treaz, l-ar fi rugat sa-i traga putin palaria pe ochi si ar fi atipit macar o clipa.Descoperise ca atunci cand dormi visezi tot felul de nazdravanii,De exemplu, noaptea trecuta, numai cat atipise putin, s-a visat zburand,Ehei, daca ar putea sa zboare, ar urca pana la prietenul lui nourasul! Acesta, de parca i-ar fi auzit dorinta, i-a zambit,Omul de zapada a zambit si el fericit.


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-31T18:30:38+03:00
1) sa mearga ->t.prezent

2)sa fi dat -> t.perfect

3)sa fi invatat -> t. perfect

4)sa deseneze, sa urmeze -> t.prezent

5)sa fi chemat -> t.perfect
sa petrecem -> t.prezent

6)sa fi inteles->t.perfect

2.     timp prezent                                     timp perfect
   
         ar putea                                          ar fi fost   
         ar urca                                            ar fi rugat
                                                                ar fi atipit
                                                                ar fi auzit
2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-08-31T19:13:25+03:00
1.A.sa mearga=timp prezent
   B.sa fi dat=timp perfect
   C.sa fi invatat=timp perfect
   D.sa deseneze,sa urmeze=timp prezent
   E.sa fi chemat=timp perfect
   F.sa fi inteles=timp perfect
2.conditional-optativ,prezent=sa mearga,sa deseneze,sa urmeze
  conditional-optativ,perfect=sa fi dat,sa fi chemat,sa fi inteles

1 2 1