1.Subliniaza verbele la modul conjunctiv din textul de mai jos .

,,Moderatorul trebuie să fie politicos [... ] , comunicativ [...],inteligent [...].El trebuie să știe când și cât să vorbească, să-și dozeze intervențiile in așa fel,incât să stimuleze opiniile interlocuitorilor,,

2. Transcrie predicatul ominal din textul de la exercițiul 1.

3.Indică elementul din structura modului conjunctiv care te ajută să recunoști acest mod.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-31T17:48:14+03:00
1)sa fie 
sa stie
sa vorbeasca
sa dozeze
sa stimuleze

2)sa fie politicos, comunicativ, inteligent

3) Conjunctia 'sa' este un determinant de recunoastere a a modului conjunctiv.
7 4 7
2014-08-31T17:54:24+03:00
1) verbele la modul conjunctiv sunt: sa fie, sa stie, sa vorbeasca, sa dozeze, sa stimuleze. 2) predicatul nominal este ' sa fie politicos, comunicativ, inteligent. 3) conjunctia sobordonatoare ' sa' ajuta la identificarea verbelor la modul conjunctiv.
1 5 1