Bună! Am o problemă care nu reușesc să o rezolv.
Umn bidon plin cu benzină cântărește 10kg, iar umplut pe jumatate cântărește 6kg.
Uleiul din bidon cântărește?
Mulțumiri anticipate.

2
10 - 6=4 l cantareste bidonul
6-4=2
2x2=4 (uleiul)
Multumesc, dar vorbește despre benzina, iar la intrebare ma intreaba despre ulei. Tot nedumerită sunt.
inseamna ca este o intrebare de logica. acum am vazut si eu. niciodata un copr lichid nu se poate masura cu kg.
corp lichid* scuze
Multumesc oricum.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-30T17:43:59+03:00
X-cantareste bidonul
y-cantitatea de ulei din bidon

x+y=10
x+y/2 =6  |-1

x+y=10
-x-y/2=-6   adunam cele 2 ecuatii
/ y/2= 4  =>y=2*4=8 kg de ulei sunt in bidon  => 10-8=2kg cantareste bidonul gol
Iti multumesc oricum dar eu trec clasa a V a si nu prea înteleg.
In plus vb de benzină iar la intrebare imi spune de ulei
2014-08-30T17:56:31+03:00
10 - 6 = 4 kg este jumatate din cantitatea de ulei
4 * 2 = 8 kg de ulei in bidon
10 - 8 = 2 kg are bidonul gol
Acesc calcul l-am facut si eu. Dar uleiul cântărește mai mult decat benzina, iar la incaput zice benzina iar la intrebare de ulei. Si mai e chestia ca lichidele se masoara in litri si jumătatea lui 10 este 5 nu 6. Asta nu inteleg eu. Multumesc oricum
Jumatatea cantitatii de ulei/benzina din bidon, nu impreuna cu bidonul care are si acesta o masa de 2kg.