Un magazin afiseaza preturile obiectelor in lei si euro..Preturile afisate pentru o bicilcleta sunt 783 de lei sau 174 de euro .Daca pretul unei mingi este 36 lei ,aflai pretul acestei exprimat in euro .

fie sirul de numere naturale 2,5,8,11,...... .
a) determinati al 20-lea termen al sirului .
b) calculati suma primilor 20 de termeni ai sirului





















2

Răspunsuri

2014-08-30T15:16:22+03:00
Poti folosi regula de trei simpla
Daca783 lei echivaleaza cu174 euro,atunci pentru 36 lei sunt x euro
x=36*174/783
x=6264:783
x=8

a)59
b)610
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-30T16:12:20+03:00
783 lei.............174e
36lei..................x

x=36*174/783

x=6264/783

x=8 lei

2) 2,5,8,11...a₂₀

a₂₀= 62

S= (2+62)*20/2=  64 *10= 640
1 5 1