8.aflati numerele naturale x si y,stiind ca:a)(2*x+3)*(2*x+4)=56b)(2*x+1)*(2*x+2)*(2*x+3)=720c)(x-1)*(y+2)=13

2
Ecuatia (2*x+1)*(2*x+2)*(2*x+3)=720 nu are solutie nr natural. Verifica enuntul.
e corect cum am scris:/.....am verificat

Răspunsuri

2014-08-30T15:56:02+03:00
A) x=2
b)nu are solutii naturale
c)x=2, y=11
1 3 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-30T16:01:51+03:00
1)(2*x+3)*(2*x+4)=56 =7*8
Se observa ca numerele
(2*x+3) si (2*x+4) sunt consecutive=>
2x+3=7
2x=7-3
2x=4
x=4:2
x=2
2)(2*x+1)*(2*x+2)*(2*x+3)=720=8*9*10

Se observa ca numerele (2*x+1), (2*x+1) si (2*x+3) sunt consecutive=>
2x+1=8
2x=7
x=7/2
Ecuatia nu are radacini naturale.
3)(x-1)*(y+2)=13=1*13=13*1
x-1=1=>x=2
y+2=13=>y=11

x-1=13=>x=14
y+2=1=>y=-1(nu este numar natural)
Solutia ecuatiei este perechea (2;11).





3 4 3