Pretul unui telefon mobil a sczut cu 10% si dupa o saptamana noul pret a scazut cu inca 10%. Dupa cele doua modificari de pret telefonul costa 810 lei.
a)Calculati pretul initial al telefonului
b)Cu ce procent din pretul initial s-a micsorat pretul produsului dupa cele doua ieftiniri?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-30T14:25:45+03:00
X-pretul initial

10% din x=  10/100 * x=  1/10 * x=  x/10 -reducerea

x-x/10=  (10x-x)/10=  9x/10 - noul pret

10% din 9x/10=  10/100 * 9x/10= 1/10 * 9x/10 =  9x/100 - noua reducere

9x/10 -9x/100= (90x-9x)/100= 81x/100 - noul nou pret

81x/100=810

x=100*810/81

x=1000 lei -pretul initial
 
x/10+ 9x/100= (10x+9x)/100=19x/100 -reducerile

19*1000/100= 190 lei s-a redus pretul

p% din 1000=190

p/100 * 1000=190

p*10=190

p=19%
2014-08-30T17:10:39+03:00
10/100x = 1x/10 dupa simplificare
x - x/10 = 10x10 - x/10 = 9x/10 noul pret
9x/10 * 10/100 = 90x /1000 = 9x/100 dupa reducerea a doua
9x/10  - 9x/100 = 90x/100 - 9x/100 = 81x/100
81x/100 = 810 aducem la acelasi numitor
81x = 81000
x = 81000 / 81
x = 1000 lei pretul initial

1 5 1