Sara intra intr-o librarie sa cumpere caiete de matematica.Daca armai avea 3 lei ar cumpara 4 caiete,iar dacaar cumpara 3 caiete ,ii mai ramane 1 leu.

ce suma de bani ii sunt necesari Sarei ca sa cumpere 5 caiete?

2

Răspunsuri

2014-08-30T12:49:08+03:00
X-suma de bani a Sarei
y-cat costa un caiet
 
4y=x+3 => 4y-3=x
3y=x-1  => 3y+1=x

4y-3=3y+1
4y-3y=1+3
y=4 lei costa un caiet

5x4=20 lei ii trebuie ca sa cumpere 5 caiete
4c-3=3c +1 <=> 4c -3c =1+3 <=> c=4
s=4*4-3= 16-3= 13
Corect un caiet costa 4 lei si Sarei ii trebie 20 pentru a cumpara 5 caiete cu 13 nu iteleg ce mai este
s=13 lei este suma de bani pe care o are Sara
Da ai dreptate.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-30T14:32:10+03:00
Notam cu x suma de bani si cu c un caiet
4c=x+3
3c=x-1
4c-3c=x+3-(x-1)
c=x+3-x+1
c=4
Deci un caiet costa 4 lei.
5c=5*4=20 lei costa 5 caiete