Răspunsuri

2014-08-29T14:00:42+03:00
 9·(5+10+15+....+200) :41

facem pentru prima data paranteza:

5+10+15+....+200
5(1+2+3+........+40)
pentru 1+2+3+......+n formula e n(n+1)/2
ADICA
40*41/2=20*41=820

Deci 
9*5*820 :41=
36900:41=900 SI 900 e patrat perfect, pt ca radical din 900=30
5+10+15+...200 200:5=40 1+2+3+...+40 40x41:2=1640:2=820 9x820x41=7380:41=180
Cry, ai gresit
Si eu pusesem aceias intrebare.. dar asa mi-a rasp. cineva :) dar corectez.. mersi :)
Ia du-te la intrebarea pe care ai pus-o sa vezi ce rezolvare ai primit....
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-29T14:04:45+03:00
Dam factor comun pe5 si devine 5x(1+2+3+...+40)=5x40x41/2=4100
9x4100/41=900
900 se scree ca 30x30
Comentariul a fost şters
da cred caiet de vacamta cls 5
Aveti o carte rosie Matematica caiet pentru vacanta de vara clasa a v a ?
Comentariul a fost şters