Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-08-28T17:18:22+03:00
A) AB=CD=28cm
BC=AD=21cm

In ΔDAB, avem
DB²=DA²+AB²=21²+28²=441+784=1225
DB=35

b)Aria ΔEAB=AB*AD/2=28*21/2=294

c) EB=EA
EB²=CB²+EC²=21²+14²=441+196=637=7√13

Eu as face asa:as imparti unghiul AEB in 2 unghiuri egale, <AEB=2x si  avem:

sin 2x=2sin x cos x =2* \frac{EC}{EB} * \frac{BC}{EB} = 2* \frac{14}{7 \sqrt{13} } * \frac{21}{7 \sqrt{13}} ==

=2* \frac{2 \sqrt{13} }{13 } * \frac{3 \sqrt{13} }{13} =  \frac{12*13}{13*13} = \frac{12}{13}



Daca nu intelegi ce-am facut, imi zici, da?
Am inteles tot . Multumesc frumos Wiki :)
2014-08-28T17:22:01+03:00
A) Pitagora in triung. dreptunghic BAD: DB²=28²+21²,    DB=35
b) ΔADE≡ΔBCE (au 2 laturi egale si unghiul dintre ele la fel, e egal cu 90), deci ΔEAB e isoscel; inaltimea lui, h, dusa din E este si mediana pt. ca e Δ isoscel si e egala cu 21
deci aria ceruta =h*AB=21*28=588
c) fie F piciorul inaltimii h duse la punctul b)
avem AD si EF paralele, deci unghiurile DAE si AEF sunt egale
notez masura lor cu α pentru a scrie mai usor
unghiul AEB=2*α ( EF e si bisectoare pt. ca ΔEAB e isoscel)
sin2α=2*sinα*cosα
in ΔADE-dreptunghic in D: sinα=DE/AE=14/AE
                                           cosα=AD/AE=21/AE
                          AE²=AD²+DE²         AE²=21²+14²            AE²=637
deci, sin2α=2*(14*21)/AE²=2*14*21/637=12/13

sinusul unghiului AEB=12/13

la b) aria unui triunghi este h*AB/2
corectezi?
corect; inca nu ma pot obisnui sa tastez in loc sa scriu pe foaie; atatia ani de matematica ”cu creionul in mana”, dupa cum spunea profesoara mea...
Stiu, eu nu scriu direct caci nu merge, intai fac desen pe hartie, demonstratia pe hartie, apoi transcriu, altfel nu merge nici la mine...:)