Răspunsuri

2014-08-28T12:49:07+03:00
Cazul nominativ -Baiatul merge maine la mare -baiatul este substantivul
Cazul acuzativ-In padure infloresc ghiocei de martie-martie este substantivul
Cazul dativ-Ii dau elevului o carte.-elevului este substantivul
Cazul genitiv-Florile mamei sunt frumoase -mamei este substantivul
Cazul vocativ- Ionel, vino la masa!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-28T12:52:26+03:00
Nominativ.raspunde la intrebarea cine?, ce? Maria este bine! Maria este subs la nominaitv.
Genitiv intrebarilela care raspunde:al, a ai ale cui? Care? Cartile copiilor sunt minunate!copiilor raspunde la primele intrebari
Dativ intrebariele la care raspunde cui? Tu oferi prietenei tale o floare. prietenei raspunde la intrebarea cui? Acuzativ pe cine? ce? prepozitie+cine? Ce?care? ce fel de? Tu citesti cartea aceasta. cartea raspunde la intrebarea ce?
Vocativ cazul chematii fara functii sintactice Dane,citeste tot ce tebuie! sper ca ai inteles.!

2 5 2