In figura de mai jos este desenat un camion basculant cu bena ridicata .
a)Calculeaza masura unghiului C din triunghiul ABC
b)Calculeaza masurile unghiurilor notate cu a si b din figura
c) Daca desenul este facut la scaea de 1 : 200 , iar pe desen lungimea tijei Ab este de 1.5 cm , calculeaza lungimea reala ( in metri ) a acesteia .
d) Daca in realitate distanta dintre A si C este de 5 m , calculeaza la cedistanta de platdorma orizontala pe care sunt marcate punctele B si C se gaseste punctul A ?

2

Răspunsuri

2014-08-28T12:04:13+03:00
A) m(<C)=180grd-m(<BAC)-m(ABC)          ,grd= semn pentru grade
                =180grd-80grd-70grd                     m(<ABC)=masura unghiului ABC
                =30grd

b)m(<a)=180grd-m(<ABC)=180grd-70grd=110grd
    m(<b)=180grd-m(<BAC)=180grd-80grd=100grd

c)D=d×n                                                    ,D=distanta reala
   D=200×1.5=300m                                d=distanta masurata pe harta
                                                                     n=numitorul scarii hartii
d)fie AD perpendicular pe BC ⇒ ΔADC=dreptunghic ( (m<D)=90grd) (1)
                                                          m(<ACD)=30grd (2)
 ⇒(1,2)    AD=AC/2=5/2=2.5m
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-28T12:04:50+03:00
Atat am gasit scz!
a) m(<C)=180grd-m(<BAC)-m(ABC)          ,grd= semn pentru grade
                =180grd-80grd-70grd                     m(<ABC)=masura unghiului ABC
                =30grd

b)m(<a)=180grd-m(<ABC)=180grd-70grd=110grd
    m(<b)=180grd-m(<BAC)=180grd-80grd=100grd

c)D=d×n                                                    ,D=distanta reala
   D=200×1.5=300m                                d=distanta masurata pe harta
                                                                     n=numitorul scarii hartii
d)fie AD perpendicular pe BC ⇒ ΔADC=dreptunghic ( (m<D)=90grd) (1)
                                                          m(<ACD)=30grd (2)
 ⇒(1,2)    AD=AC/2=5/2=2.5m

1 5 1