1) Dati exemplu de 3 multiplii intregi nenuli ai lui 15 care au modulul mai mic decat 40 .
2)Calculati masurile unghiurilor unui triunghi care are un unghi interior cu masura de 80 grade si un unghi exterior cu masura de 110 grade
3) Determinati nr. intregi x ∈ Z \ {-1} pentru care 7 / x-1 ∈ Z

2

Răspunsuri

2014-08-27T14:28:39+03:00
1).     30, -30
2).      70 grade, 80 grade, 30 grade
3).      Nu inteleg punctul 3, o poza m.sr ajuta. Multumesc
2 4 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-27T14:29:04+03:00
1.multiplii pot fi  -15;-30;15
2.a-masura unghiului1
b- masura unghiului 2
c-masura unghiului 3
a=80grade
b+110 grade=180->b=180-110=70grade
a+b+c=180grade->80+70+c=180grade->c=180-80-70=30 grade
3.7-nr prim deci divizorii lui 7 sunt 1si 7 in N dar in Z sunt 1;-1;7;-7 
x-1apartine(1;-1;7;-7)
x-1=1->x=1+1=2
x-1=-1->x=-1+1=0
x-1=7->x=1+7=8
x-1=-7->x=-7-1=-8

5 4 5