1) Dupa o reducere de pret cu 20% un obiect a ajuns sa coste cu 24 de lei mai putin decat pretul initial . Calculati pretul obiectului dupa reducerea de 20%
2)In prezent mama are 36 de ani , iar cei 3 copii ai sai au varstele egale cu 11 ani , 9 ani si 4 ani . Peste cati ani varsta mamei va fi egala cu suma varstelor celor 3 copii ai sai ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-27T13:39:39+03:00
80/100*a=a-24
4/5*a=5/5a-24
1/5a=24
a/5=24
a=120 lei
80/100*120=8*120/10=8*12=  96 lei

b)Peste 6 ani.( 36+6=11+9+4+18)
80/100 inseamna 80%
dar eu n-am 80%in ex.
Ai reducere de 20% deci din pret se scade 20/100 iar pretul era 100/100 si 100/100-20/100=80/100 scrie ce am zis eu in caiet si o sa vezi ca e bine
Mersi nu mi-am dat seama si scuzee :)
Cu placere, n-are nimic, eu fac problemele mai direct
2014-08-27T13:39:43+03:00
 \frac{20}{100} x 24 = 20 x 24 :100 =  4,8 
 24 + 4,8 = 28,8 lei
Cred ca asa e a 1. 
Nup, ai gresit
Tu ai calculat reducerea, nu pretul